Magnéziová soľ

Magnesium Sulfate

Len málo ľudí si uvedomuje akú obrovskú úlohu zohráva horčík v našom organizme. Horčík alebo inak povedané magnézium je ďaleko najdôležitejšia minerálna látka nášho tela. Po vode, kyslíka a po elementárnych potravinách, horčík môže byť najdôležitejší prvok, ktorý potrebuje naše telo, je nenahraditeľný. Je dôležitejší ako vápnik, draslík alebo sodík, pretože všetky tri reguluje horčík, bez ktorého sa nedokážu tieto dôležité minerály naviazať. Milióny ľudí trpí nedostatkom horčíka bez toho, aby o tom vedeli. V poslednej dobe sa čoraz viac zlepšuje povedomie ľudí o nezastupiteľnej úlohe horčíka pri starostlivosti o zdravie. Napriek tomu až 80% ľudí má nedostatok horčíka v tele, čo vyvoláva vážne obavy.

Horčík je v tele zastúpený v relatívne veľkom množstve. Vedci odhadujú, že je to až 25 gramov na dospelého človeka, pričom polovica z tohto množstva sa nachádza v kostiach a len 1% je v krvi. Tento minerál je potrebné neustále dopĺňať, pretože od neho závisí viac než 300 biochemických telesných reakcií. Magnézium - horčík potrebuje každá naša bunka, vrátane mozgových. Je jeden z hlavných minerálov, ktorého suplementácia (dodanie) je nutná, lebo zohráva nenahraditeľnú úlohu vo funkcii u stoviek enzýmov, počnúc metabolizmom buniek, cez syntézu proteínov, a spotrebe tukov a uhľohydrátov, prakticky vo všetkom. Horčík je potrebný nie len pre tvorbu špecifických detoxikačných enzýmov, ale aj k tvorbe energie pre detoxikáciu buniek.

Úloha horčíka v tele
Horčík plní v našom tele hlavne nasledujúce úlohy:
– metabolizmus vápnika, kremíka, vitamínu D a vitamínu K
– aktivácia svalov a nervov
– výroba energie
– detoxikácia, trávenie bielkovín, sacharidov a tukov
– stavebný prvok pri tvorbe a syntéze RNA a DNA
– prekurzor neurotransmiterov ako je napríklad serotonín

Bohužiaľ, množstvo ľudí na celom svete ani len netuší, že trpia nedostatkom horčíka. Jeho nízka hladina v tele sa môže prejavovať zdravotnými problémami, ako sú úzkosť, zábudlivosť či svalové kŕče. Jeho pravidelný príjem nielen odstraňuje uvedené zdravotné ťažkosti, ale pomáha s množstvom ďalších ochorení.
Hlavnou príčinou nedostatku horčíka v našej strave je to, že „moderné“ poľnohospodárske metódy prispeli k jeho nadmernému odčerpaniu z pôdy. Potom sa samozrejme nenachádza ani v plodinách, ktoré na takejto pôde vypestujeme. Problém ďalej ešte viac zhoršuje časté používanie umelých hnojív, pesticídov a herbicídov.
Aby sme ho mali dostatok, musíme konzumovať potraviny, ktoré rastú na pôde obsahujúcej horčík a najmä zelenú listovú zeleninu. Aby sme jej dokázali prijať potrebné množstvo listovej zeleniny, mali by sme denne piť zelené smoothies alebo zjesť a veľmi dobre požuť veľkú misu šalátu… najlepšie v bio kvalite, ktorá by mala zabezpečiť ich pestovanie bez použitia pesticídov a zbytočnej chémie.

Jednou z možností je aj užívanie doplnkov stravy s obsahom horčíka. Taktiež je vhodné, aby doplnky obsahovali okrem horčíka aj vápnik, vitamín D a vitamín K2, pretože tieto látky sa navzájom dopĺňajú a metabolizmus jednej nie je možný bez prítomnosti ostatných. Jedným z najlepších spôsobov ako doplniť do organizmu horčík je jeho vstrebanie cez pokožku. Ľudská pokožka je najväčší ľudský orgán a je schopná vstrebávať účinné látky do tela.

Podľa súčasných noriem by muži mali prijímať minimálne 420 mg horčíka denne a ženy minimálne 320 mg, počas dospievania a tehotenstva viac. Avšak pozor na odporúčané rozpätie, pretože v minulosti bola zdravá hranica horčíka o niečo vyššia. Čím sme viac chorí, tým sa škála znižuje a znižuje. Ak vápnika prijmeme 700 mg, potom by sme toľko mali prijať aj horčíka.

Ako získať do tela viac horčíka?
Ako sme spomínali vyššie, ďalším dobrým spôsobom sú spôsoby jeho prijímania cez kožu. Napríklad kúpele alebo pílingy s pridaním epsomskej soli (síran horečnatý).Cez pokožku môže byť horčík absorbovaný 5 krát rýchlejšie a až 6 -krát účinnejšie ako v prípade orálneho spôsobu. Telo vždy absorbuje len to čo potrebuje, takže tu nie je riziko predávkovania.

Nachádza sa v produktoch: